Akademickie Biuro Karier

Siódma edycja Gry o Karierę

Szanowni Państwo,   

Siódma edycja Gry o Karierę przed nami. W tym roku odbędzie się w dniach 11 – 15 marca. Poniżej przesyłamy kilka informacji organizacyjnych.  

Długo dyskutowaliśmy nad organizacją i tematami, które mogłyby znaleźć się w paśmie wspólnym. Ostatecznie jednak podjęta została decyzja, iż pasma wspólnego nie będzie. Oczywiście wydarzeń, które miały ewentualnie znaleźć się w paśmie wspólnym, nie trzeba odwoływać. Mogą one odbywać jak każde inne zaproponowane przez Państwa wydarzenia w dowolnym terminie i o dowolnej porze.

Przypominamy, że zgodnie z decyzją podjętą na posiedzeniu Komisji ds. ABK przy KRASP w czasie tegorocznej edycji GoK nie obowiązuje żadne hasło przewodnie.  

Dzięki uprzejmości Uniwersytetu Szczecińskiego od ubiegłego roku wszystkie informacje o Grze o Karierę znajdziecie Państwo pod adresem www.graokariere.usz.edu.pl
Wszystkie organizowane wydarzenia możecie Państwo samodzielnie wprowadzać do kalendarza za pomocą specjalnego formularza, który dostępny jest na stronie. Po wejściu w zakładkę Zaloguj się lub Dodaj wydarzenie można skorzystać z instrukcji, która pomoże wprowadzić poprawne informacje o organizowanym wydarzeniu. Obowiązują hasła, których używaliście Państwo w roku ubiegłym. Jeśli ktoś miałby problem z logowaniem, prosimy o kontakt.

Po weryfikacji przez administratorów strony wydarzenie zostanie opublikowane. Po pojawieniu się wydarzenia na stronie będziecie Państwo mogli je samodzielnie edytować, tak by np. wprowadzić ewentualne zmiany, poprawki, itp. 

Forma wydarzeń jest dowolna (online, stacjonarna, hybrydowa), zależna od Państwa jako organizatorów poszczególnych spotkań, warsztatów, konsultacji, dyskusji, itp.  Oczywiście, musi ona być dostosowana do przepisów ogólnopolskich oraz wewnątrzuczelnianych. W ramach projektu w zajęciach mogą wziąć udział studenci ze wszystkich uczelni biorących udział w inicjatywie. Wydarzenia mogą być prowadzone przez pracowników Biura Karier, pracodawców z którymi Państwo współpracujecie, absolwentów Państwa uczelni lub innych ekspertów zewnętrznych/wewnętrznych. Liczba organizowanych wydarzeń przez pojedyncze Biuro jest dowolna – może to być np. jedno szkolenie lub jeden dzień przeznaczony na konsultacje dokumentów aplikacyjnych, itp. Przypominamy, iż Biuro Karier zgłaszające dane wydarzenie odpowiada za jego organizację i przeprowadzenie (zaproszenie trenerów/ekspertów, nabór uczestników, dostarczenie narzędzia online lub zapewnienie miejsca, w którym wydarzenie ma się odbyć i wszystkie pozostałe kwestie związane z organizację wydarzenia).

 

Biura Karier zainteresowane udziałem w projekcie mają dowolność w zakresie proponowania tematów spotkań.

Zakłada się wspólną szatę graficzną i logo dla materiałów wykorzystywanych do promocji eventów organizowanych w ramach projektu w celu budowania spójnego wizerunku. Materiały graficzne do wykorzystania przesyłamy w załączeniu. Znajdą Państwo tam również ujednolicony wzór zaświadczenia, które w razie potrzeby można wydrukować, podpisać i przekazać uczestnikom. Z kolei pod tym linkiem https://forms.office.com/e/sRpJ2PUM8f znajdą Państwo propozycję/wzór formularza do zapisów na spotkania. Wzór ten zawiera punkty dot. danych osobowych (w punkcie 8 należy wprowadzić własną klauzulę RODO) oraz punkt związany z ewentualnymi specjalnymi potrzebami osoby rejestrującej się na dane wydarzenie (co jest związane z wymogami dostępności). Oczywiście, jest to tylko wzór, swoje własne formularze tworzycie Państwo sami, mogąc uwzględniać ewentualnie nasze propozycje.

Bardzo prosimy o wypełnianie wszystkich obligatoryjnych pól w formularzu, w szczególności terminów wydarzeń. Jeśli wydarzenie odbywa się np. w czwartek w godz. 12 – 14, to prócz wprowadzenia tego terminu należy również w pozostałych dniach zaznaczyć „nie dotyczy”. 

W przypadku, jeśli obligatoryjne pola nie będą wypełnione, ogłoszenie nie będzie mogło zostać opublikowane na stronie. 

Przypominam, iż w tym roku zwracamy się z gorącą prośbą o podanie nam liczby uczestników poszczególnych wydarzeń. Nie potrzebujemy, oczywiście list obecności, potrzebujemy jedynie informacji, ile osób uczestniczyło w danym wydarzeniu. Dotychczas w podsumowaniach podawaliśmy liczbę wydarzeń oraz liczbę biur karier z danej edycji GoK. Wydaje nam się jednak, iż warto podzielić się również liczbą uczestników, bo ta jest naprawdę duża i pokazuje skalę wydarzenia, jakim jest GoK.

Dlatego bardzo prosimy o przesłanie nam po zakończeniu GoK (najpóźniej do 20 marca br.) informacji o ilości osób biorących udział w organizowanych przez Was wydarzeniach: tytuł wydarzenia + liczba uczestników, na jeden z poniżej podanych adresów e-mailowych.

Gorąco zachęcamy do linkowania strony www.graokariere.usz.edu.pl na Państwa stronach internetowych, w mediach społecznościowych i innych kanałach informacyjnych, aby studenci Państwa uczelni mieli okazję dowiedzieć się o innych wydarzeniach organizowanych w ramach inicjatywy i z nich skorzystać. 

Prosimy o zgłaszanie wydarzeń w ramach „Gry o Karierę” najpóźniej do 6 marca 2024, do godz. 15:30. Wydarzenia zgłoszone po tym terminie nie będą przyjmowane i weryfikowane. Zgodnie z informacją powyżej, prosimy o zgłaszanie wydarzeń za pomocą formularza na stronie www.graokariere.usz.edu.pl

 

Bardzo prosimy, aby podczas organizacji wydarzeń online pamiętać o:   

  • Formularzach zapisów na wydarzenia zgodnych z RODO 
  • Używaniu bezpiecznych platform rekomendowanych do pracy zdalnej przez Państwa Uczelnię (w przypadku UJ jest to MS Teams i Cisco Webex)
  • Zebrania zgód uczestników, jeśli chcielibyście Państwo rejestrować ich na wydarzenie

Biura Karier, które nie wezmą udziału w wydarzeniu, bardzo prosimy o wsparcie w postaci promocji inicjatywy na swoich stronach internetowych, za pośrednictwem mediów społecznościowych lub innych dostępnych kanałów.   

Wszelkich dodatkowych informacji udziela Biuro Karier Uniwersytetu Jagiellońskiego, które koordynuje działania związane z projektem: Piotr Rapciak – piotr.rapciak@uj.edu.pl, Joanna Wrona – joanna1.wrona@uj.edu.pl

 

Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w inicjatywie!